N-VA Zelzate deelt gratis soep uit op Halloween !

Op 19 oktober 2011, over deze onderwerpen: Cultuur en vrijtijdsbesteding, N-VA Zelzate

Binnenkort is het opnieuw halloween en dus tijd voor “trick or treat”. Binnen de gemeente heeft Zelzate- Oost reeds enkele jaren de traditie om doortochten te organiseren, maar Zelzate-West wordt steeds vergeten. Daarbij wordt de aloude traditie van 'trick or treat' meer en meer vervangen door begeleide optochten, al dan niet met fakkels.

Daarom zal N-VA Zelzate komend weekend in de buurt van het Groenplein en Hoogbouwplein naar iedere bewoner toestappen met een Politiek Neutrale affiche. Deze affiches dienen door de deelnemende bewoners en zelfstandigen, goed zichtbaar achter het raam te worden geplaatst. Zo kunnen de buurtbewoners die niet deelnemen aan deze actie,  ongestoord van hun avond genieten, terwijl de kinderen weten waar ze welkom zijn. Intussen werd via verschillende kanalen, een oproep gelanceerd aan ALLE ouders met kinderen, om actief aan de vrije wandeling deel te nemen.

N-VA Zelzate zal een standje voorzien op de parking van Dienstencentrum De Kastanje, waar de kinderen alvast een startpakket in ontvangst kunnen nemen. Daarnaast bieden we iedereen een gratis tasje pompoensoep of warme chocolademelk aan

Vanaf 18u30 kunnen de verkleedde jongeren aanbellen op alle locaties waar een affiche zichtbaar is. deelnemende straten, handelaars en hulpposten staan vermeld op een stratenplan, dat samen met het startpakket zal worden meegegeven.

Onderweg zullen een aantal van onze mensen klaar staan om toezicht te houden en te waken over de veiligheid en properheid van  deze wijken.

Om overlast te beperken en de rust van de buurtbewoners te respecteren, sluiten wij ons standje om 21u45

Wij willen er echter wel op wijzen dat het geen begeleide rondgang betreft, en willen de ouders dan ook vragen hun jongsten door de wijken te begeleiden.

Met deze actie willen we de buurtbewoners opnieuw mobiliseren, en hen duidelijk laten zien dat Zelzate-West NIET vergeten wordt.

Deze activiteit gaat door op Maandag 31 oktober 2011 vanaf 18u30 tot 21u45. De startplaats van de wandeling is op de parking van DC De Kastanje, Kastanjeplein 1, te Zelzate-West