Nieuwjaarsreceptie N-VA Zelzate

Op 22 januari 2017, over deze onderwerpen: N-VA Zelzate, Nieuwjaarsreceptie
Uitnodiging Nieuwjaarsreceptie N-VA Zelzate

Op 22 januari 2017 ging de nieuwjaarsreceptie van N-VA Zelzate door in het zaaltje van taverne Markt 19. Gastsprekers waren Kamervoorzitter Siegfried Bracke, Vlaams volksvertegenwoordiger en deelstaatsenator Andries Gryffroy en eerste schepen van Zelzate Martin Acke.

In zijn toespraak verwees Martin Acke naar een aantal discussiepunten van het voorbije jaar binnen de Zelzaatse meerderheid. Hij wou zich echter vooral focussen op het positieve dat er het voorbije jaar gebeurd is: het goede werk van zijn collega-schepen Linda voor een properder Zelzate en voor de optimalisatie van de technische dienst, de aanleg van een voetpad in de Maïsstraat, de opleiding van jonge werklozen in het tuinbouwproject in Westdorpe, ons gemeentelijk loket voor economie dat goed begint te draaien, de uitgave van drie horecagidsen van Zelzate, het lanceren van de Zelzaatse Kadobon, de nieuwe website zelzateonderneemt.be,… Dat zijn een aantal zaken waarin de deelname van N-VA aan de meerderheid in Zelzate duidelijk het verschil maakt.

Hij maakte ook melding van een aantal belangrijke dossiers die in de pijplijn zitten.

De voorbereiding van het nieuwe busstation van De Lijn is nagenoeg rond. Als schepen van verkeer en mobiliteit heeft Martin de voorbije vier jaar zeer veel energie gestoken in de voorbereiding van dit voor Zelzate belangrijk dossier. Na stevige budgetonderhandelingen binnen de meerderheid werd het budget hiervoor verhooigd van 220.000 naar 445.000 euro. Helaas werd de realisatie nog niet opgenomen in het investeringsplan van De Lijn voor 2017. Wellicht wordt het 2018.

Er is ook positief nieuws voor de uitbreiding van de KMO-zone Karnemelkpolder met ruim drie hectare. Heel recent werd het beroep van enkele omwonenden tegen het dossier door het provinciebestuur verworpen. In februari gaat de ondernemer in principe van start met de ontwikkeling. De tewerkstelling van een 110-tal mensen die deze economische ontwikkeling op termijn met zich mee zal brengen is een goede zaak voor Zelzate. Laat ons snel werk maken van een goede ontsluiting. Ook in dit dossier heeft en zal N-VA de komende jaren een grote rol spelen.

Martin Acke besloot met op te merken dat N-VA wel degelijk een verschil uitmaakt voor de Zelzaatse politiek en stelde voor 2017 drie bijzondere uitdagingen:

1. Wij moeten vooral geloven in ons eigen kunnen.
2. Wij moeten gaan voor wat opgenomen is in het bestuursakkoord.
3. Wij moeten de Zelzatenaar vertellen wat wij doen.