Politie: meer wijkagenten voor Zelzate

Op 25 juni 2018, over deze onderwerpen: N-VA Zelzate, 4. Veiligheid, Politie
Politiekantoor Zelzate

Sedert 1 mei is alleen het kantoor in Lochristi nog uitvalsbasis voor de interventiedienst van onze politiezone Regio Puyenbroeck. Vroeger gebeurde dat ook vanuit Zelzate. Na een tussenkomst van de oppositie op de gemeenteraad ontstond hierrond wat commotie. Schepen Linda Vereecke is lid van de politieraad en verduidelijkt: “De interventiedienst van de politie verdwijnt NIET uit Zelzate!

Elke dag worden in Lochristi de teams samengesteld en zij worden van daaruit aangestuurd. Zij blijven echter niet in Lochristi zitten tot er een oproep komt maar vertrekken naar de hun toegekende interventiezone. Zij zijn radiofonisch bereikbaar en via een ‘track and trace’ systeem is men permanent op de hoogte waar de teams zich bevinden. Bij een oproep wordt het dichtstbijzijnde interventieteam ter plaatse gestuurd, zelfs al is dit een team van een omliggende politiezone. Dit was reeds zo in het verleden. Dit heeft geen enkel impact op de aanrijtijden.

Makkelijker aanspreekbaar

Het politiegebouw van Zelzate blijft trouwens continue ter beschikking van de interventiepolitie.

De wijkpolitie van Zelzate wordt binnenkort uitgebreid van 4 naar 5 agenten. Die krijgen ook en fiets ter beschikking zodat zij meer op straat zichtbaar en gemakkelijker aanspreekbaar zijn. De wijken worden heringedeeld. De inwoners zullen worden geïnformeerd zodat iedereen weet wie zijn wijkagent is en hoe die gecontacteerd kan worden.