Vlekkeloze overdracht thuiszorgdiensten OCMW-Zelzate

Op 30 november 2015, over deze onderwerpen: Ouderen- en gezinszorg, OCMW

De slechte financiën van het OCMW en het gemeentebestuur van Zelzate verplichtte de nieuwe coalitie al van bij de aanvang tot zeer zware besparingen. De vakbonden stonden op hun achterste poten wanneer we onze plannen onthulden om de thuiszorgdiensten van het OCMW uit te besteden aan een externe partner. Nochtans beloofden de meerderheidspartijen N-VA, VLD-SD en CD&V-Vrij Zelzate dat de dienstverlening aan de bevolking zou blijven, dat de tewerkstelling, het loon en de arbeidvoorwaarden van het personeel zouden worden gegarandeerd en dat de kostprijs voor de gebruikers niet veel zou verhogen.

Wij hebben woord gehouden. Begin van het jaar was de overdracht van de volledige dienst thuiszorg van het OCMW naar Solidariteit voor het Gezin een feit. Niemand van de 35 personeelsleden moest inleveren. De meesten gingen er zelfs op vooruit. De kwaliteit en de continuïteit van de dienstverlening zijn zelfs verbeterd. Het protest bij personeel en vakbonden is vanzelf gestopt. Deze operatie zal voor de gemeente de komende jaren vele honderdduizenden euro’s besparen.

Deze gang van zaken bewijst dat het nieuwe bestuur wel degelijk het hart op de goede plaats heeft en in staat is om degelijk werk af te leveren. Alhoewel N-VA geen zitting heeft in de OCMW-raad heeft onze eerste schepen Martin Acke via de stuurgroep een actieve rol gespeeld in de totstandkoming van dit akkoord.

Eerste Schepen